سئو و بهینه سازی

Drag to rearrange sections
Rich Text Content

 

SEO یا بهینه سازی موتور جستجو، اصطلاحی است که برای توصیف تمرین و روش های بهینه سازی یک وبسایت برای نمایش بهتر در نتایج جستجو استفاده می شود. این روش ها معمولاً براساس قوانین و بهترین روش های ارائه شده توسط موتورهای جستجوگر عمده مانند Google ، Bing ، Yahoo! و سایر موتورهای جستجوگر اصلی هستند. دستورالعمل های اکثر موتورهای اصلی جستجو، تقریباً شبیه یکدیگر هستند. آنها عموماً استفاده از بک لینک های ارگانیک، مطالب مرتبط و منحصر به فرد، بحث در مورد موضوع اصلی را ترویج می کنند و پیوندها، پست ها و مطالب مربوط به هرزنامه را منع می کنند.

هدف از این بهترین روش ها، آسان تر ساختن صفحات وب توسط موتورهای جستجو و فهرست بندی مناسب صفحات اطلاعات است. وردپرس در حال حاضر یک سیستم مدیریت محتوای دوستانه با موتور جستجوگر است. با این حال کاربران می توانند با تغییر تنظیمات خاص یا با استفاده از افزونه های SEO WordPress، وبسایت های دارای وردپرس خود را بهینه سازی کنند.

بهبود سئوی وبسایت فقط باعث می شود که سایت آسان تر قابل کشف و نمایه سازی صحیح، توسط موتورهای جستجو باشد. لزوماً صحیح نیست که یک وبسایت با شیوه های مناسب SEO بتواند نتایج بهتری در موتورهای جستجو بدست آورد و یا ترافیک بیشتری کسب کند. با این حال، موتورهای جستجو هنوز منبعی حیاتی برای ترافیک برای بسیاری از وبسایت ها هستند. بنابراین مهم است که وبسایت های آن ها از این دستورالعمل های سئو پیروی کنند.

برخی از مواردی که می تواند روی SEO تأثیر بگذارد عبارتند از: عنوان صفحه وب (در اکثر موارد عنوان مقاله یا عنوان ارسال)، ساختار URL (چقدر توصیفی است)، طول و اهمیت محتوا و بسیاری از فاکتورهای کوچکتر.

 

پنج راه بهبود سئو سایت

1.     کلید واژه ها

برای هر صفحه در وبسایت خود یک عبارت کلمه کلیدی خاص را شناسایی و هدف گذاری کنید.

2.     مرتباً محتوای خود را به روز کنید

به روزرسانی مطالب به عنوان یکی از بهترین شاخص های مربوط به یک سایت مشاهده می شود. بنابراین حتما آن را تازه نگه دارید. محتوا های خود را در یک برنامه مشخص حسابرسی کنید.

3.     فراداده

هنگام طراحی وبسایت خود، هر صفحه فاصله ای بین برچسب <head> برای درج ابرداده یا اطلاعات مربوط به محتویات صفحه شما دارد. اگر سایتی CMS دارید که در ابتدا توسط تیم وب UMC تولید شده است، این داده ها را برای شما از قبل جمع کرده است. با این حال، مرور و به روزرسانی متادیتا برای شما مهم است زیرا سایت شما با گذشت زمان تغییر می کند.

4.     سایتی با ارزش داشته باشید

بر روی ایجاد پیوندهای مرتبط در متن، متمرکز شوید. به جای پیوندهای "اینجا کلیک کنید"، سعی کنید نام مقصد را بنویسید. "اینجا را کلیک کنید" هیچ ارزش موتور جستجوی فراتر از URL پیوست ندارد، در حالی که "برنامه سازمانی Michigan Tech Enterprise" سرشار از کلمات کلیدی است و باعث بهبود رتبه موتورهای جستجوگر شما و همچنین رتبه صفحه ای که به آن پیوند دارید، می شود. همواره در پیوند دادن به کلمات کلیدی، از پیوندهای توصیفی استفاده کنید.

5.     از برچسب های alt استفاده کنید

همیشه رسانه های تصویری و ویدیویی خود را با استفاده از برچسب های alt یا توضیحات متن جایگزین توصیف کنید. آنها به موتورهای جستجوگر اجازه می دهند صفحه شما را بیابند، مخصوصاً برای کسانی که از مرورگرهای متنی یا خواننده های صفحه استفاده می کنند.

rich_text    
Drag to rearrange sections
Rich Text Content
rich_text    

Page Comments