Alanya travel guide

Drag to rearrange sections
Rich Text Content

راهنمای سفر به آلانیا

آلانیا در دهه های اخیر به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در دنیا شناخته شده قرار داشتن آن در کنار دریا، باعث شده که مقصدی عالی برای دوستداران تفریحات ساحلی باشد. مرکز آلانیا، شب ها به شهری پرجنب و جوش و سرزنده تبدیل می شود. هتل های آلانیا با امکاناتی کامل در این شهر برای گردشگران در نظر گرفته شده و مراکز خرید آلانیا از مقاصد محبوب برای طرفداران خرید می باشد. تفریحات دیگری مثل تورهای کروز از دیگر جاذبه های آلانیا برای گردشگران می باشد. راهنمای سفر و خرید تور آلانیا، اطلاعات لازم جهت سفر به این شهر تاریخی زیبا را در اختیار شما می گذارد. با کمک این راهنمای سفر می توانید جهت سفر به آلانیا برنامه ریزی کنید.

اطلاعات ضروری آلانیا

  • اختلاف ساعت با تهران : در منطقه زمانی UTC/GMT +2 قرار دارد و یک ساعت و نیم از تهران عقب تر می باشد.
  • زبان رسمی : ترکی
  • واحد پول : لیر ترکیه
  • نوع برق شهری : 230 ولت/ 50 هرتز (دوشاخه نوع C، F)
  • کد : +90 242
  • شماره های اضطراری : 112
  • جهت رانندگی : راست

آب و هوای آلانیا و بهترین زمان سفر به آلانیا

آلانیا آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم دارد. میانگین دمای هوا در اوت 28 درجه و میانگین سالانه دمای آب دریا 21 درجه سانتی گراد می باشد.سفر به شهر آلانیا در کشور  ترکیه در هر زمان و موقعیتی، لذت بخش است؛ اما اگر می خواهید در بهترین زمان در این شهر حضور داشته باشید، باید به عوامل مختلفی مثل هدف از سفر، بودجه ای که جهت سفر در نظر گرفته اید و سلیقه آب و هوایی تان توجه کنید.

فصل بهار به خاطر وجود تعطیلات عید نوروز برای ما ایرانیان و آب و هوای مناسب و معتدل پس از فصل تابستان، پرطرفدارترین زمان سفر به آلانیا شمرده می شود. در این زمان، هم شرایط هوایی مساعدتر است و هم قیمت ها. پسدر فصل بهار می توانید یک سفر مناسب و خوش قیمت را تجربه کنید.

اگر می خواهید در زمان اوج تفریحات و خوشگذرانی های آلانیا در این شهر باشید، پس باید تابستان را جهت سفر خود انتخاب کنید. در تابستان ها بازار تفریحات آبی و ساحلی آلانیا داغ داغ است و شما می توانید از آفتاب گرم مدیترانه و سواحل درخشان نهایت لذت را ببرید. از سوی دیگر، تابستان زمانی است که تعداد گردشگران در آلانیا به بیشترین مقدار می رسد و از این رو ممکن است شلوغی و ازدحام آزاردهنده ای را تجربه کنید.

ارزان ترین زمان سفر به آلانیا و خرید تور آلانیا ارزان، فصل زمستان است؛ چراکه به خاطر بارندگی ها و همینطور کاهش چشمگیر ورزش های آبی و تفریحات ساحلی، تعداد گردشگران هم بسیار کاهش پیدا می کند. برای همین، آلانیا در زمستان خلوت می شود و خدماتی مثل هتل، بلیط هواپیما و... هم راحت تر و ارزان تر در اختیار مسافران قرار می گیرد. با این حال، از تفریحات هیجان انگیز در زمستان خبری نیست.

فرهنگ، زبان و دین مردم آلانیا

فرهنگ مردم آلانیا به واسطه تجربه تاریخی متنوع و حکمرانی حکومت های مختلف در تاریخ، فرهنگی رنگارنگ و چندوجهی می باشد. مردم آلانیا، افرادی خونگرم، مهربان و پذیرای گردشگران می باشند و برای سنت های تاریخی خود، اهمیت زیادی قائل می شوند. شادی، رقص و پایکوبی در میان آنان حرف اول را می زند و همیشه می توانید شاهد برگزاری جشن ها و فستیوال های خیابانی مختلف باشید که با حضور پررنگ مردم برگزار می شود.

زبان رسمی مردم آلانیا مثل سراسر ترکیه، زبان ترکی می باشد. اما نگران نباشید، به خاطر حضور همیشگی و پررنگ گردشگران در این شهر، بسیاری از ساکنین به ویژه کسانی که با گردشگران ارتباط مستقیم دارند، به زبان های مهم دنیا مثل انگلیسی، آلمانی و روسی تسلط دارند.

از لحاظ دینی و مذهبی، مردم آلانیا مثل دیگر نقاط ترکیه، عمدتاً مسلمان می باشند. اگرچه به لحاظ تاریخی، زمانی مسیحیت در این شهر رواج یافت و آثار تاریخی آن هم هنوز در این شهر دیده می شود، اما پس از قرن هفتم میلادی و ورود اسلام به ترکیه، مردم این شهر هم مسلمان شدند و تا به امروز، بزرگ ترین گروه مذهبی آلانیا را تشکیل می دهند.

هزینه های سفر به آلانیا

سفر ارزان تا 150 لیر

  • هزینه اقامت در خوابگاه هاستل از 7 تا 24 لیر
  • غذای ارزان مثل کباب ماهی 8 تا 10 لیر
  • اتوبوس های بین شهری 45 لیر

سفر میان رده از 150 تا 350 لیر

  • اتاق دوتخته از 90 تا 180 لیر
  • پروازهای بین شهری 50 لیر
  • یک وعده غذای کامل 40 لیر
  • سفرهای روزانه با قایق 35 لیر

سفر لوکس بیش از 350 لیر

  • اتاق دوتخته بیش از 180 لیر
  • تور کروز 4 روزه 200 تا 300 لیر
  • پرواز با بالون 160 تا 175 لیر
  • کرایه اتومبیل روزانه 20 لیر

رستوران های آلانیا

رستوران های آلانیا به قدری تنوع دارند که هر سلیقه ای را راضی می کنند. کریزی هورس یکی از مشهورترین رستوران های آلانیا است که غذاهایی از اروپا و آمریکای لاتین را برای مهمانان خود سرو می کند. هر غروب، اجرای زنده گروه های موسیقی حال و هوای دیگری به رستوران می دهد.

به همین صورت، رستوران های زیادی در آلانیا وجود دارد که هرکدام آشپزی یک منطقه را عرضه می کنند ضمن اینکه رستوران های سنتی فراوانی هم در آلانیا وجود دارد که در آن ها می توانید بهترین غذاهای محلی ترکیه را نوش جان کنید که معمولا با ذائقه ما کاملا هماهنگ می باشند.

این رستوران ها علاوه بر آشپزی و کیفیت غذاها، به طراحی دکوراسیون خود هم توجه ویژه ای دارند. رستوران های اطراف بازار مرکزی، معمولا رستوران های سنتی ترکی می باشند و بین گردشگران محبوب تر اند. این رستوران ها غیر از غذاهای بومی، غذاهای بین المللی را با قیمت های تقریبا قابل قبولی عرضه می کنند.

سفر به آلانیا؛ تجربه ای بی نظیر و شگفت انگیز!

با تورهای گردشگری آریسا پرواز، مجموعه بزرگ گردشگری در ایران می توانید بهترین تجربه تور آلانیا را داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کرده و از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

rich_text    
Drag to rearrange sections
Rich Text Content
rich_text    

Page Comments

No Comments

Add a New Comment:

You must be logged in to make comments on this page.