7 روشی که معلمان می توانند تدریس خود را بهبود بخشند

Drag to rearrange sections
Rich Text Content

به عنوان مربی، ما باید دائماً نوآوری به خرج دهیم تا سبک خود را با نیازهای در حال تغییر دانش آموزان جدید تطبیق دهیم. تکنیک‌های جدید تدریس همیشه در حال ظهور هستند، بنابراین، چه 40 سال یا فقط 4 ماه مربی بوده‌اید، همیشه باید به دنبال راه‌هایی برای بهبود کیفیت تدریس خود باشید. تغذیه سالم از مهم ترین نکات یادگیری بهتر دانش آموزان است.

دانش آموزان نیاز به یادگیری طیف گسترده ای از توانایی ها دارند، بنابراین، بسیار مهم است که معلمان طیف گسترده ای از استراتژی ها را برای اطمینان از اینکه همه دانش آموزان قادر به دستیابی به بهترین نتایج ممکن خود هستند، داشته باشند.

از ابزارهای ICT و یادگیری مبتنی بر بازی دیجیتال استفاده کنید

از آنجایی که جهان روز به روز دیجیتالی‌تر می‌شود، حتی دانش‌آموزان بسیار جوان هم اکنون می‌توانند از فناوری به طور ماهرانه استفاده کنند. به همین دلیل است که گنجاندن ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در دروس، آنها را برای دانش‌آموزان مرتبط‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند و در نتیجه به آنها کمک می‌کند تا به نتایج یادگیری بهتری دست یابند. نکات تقویت ایمنی بدن

به غیر از برنامه محبوب مسابقه‌سازی Kahoot، که برای دانش‌آموزان رقابتی که تمام تلاش خود را برای پاسخگویی سریع و کسب بیشترین امتیاز عالی انجام می‌دهند، هزاران ابزار آنلاین عالی برای استفاده معلمان در اینترنت وجود دارد. به عنوان مثال، برنامه Study Blue نیز واقعاً مفید است زیرا به معلمان اجازه می‌دهد تا فلش کارت‌ها و مطالب درسی را برای دانش‌آموزان خود ایجاد کنند و دانش‌آموزان نیز می‌توانند خودشان در طول بازبینی از آن استفاده کنند.

استفاده از یادگیری مبتنی بر بازی دیجیتال، مانند Minecraft در کلاس شما، با داشتن سطح متوسطی از مهارت رایانه غیرممکن نیست و نه تنها به دانش آموزان شما کمک می کند تا به طور کامل در فرآیند یادگیری مشارکت کنند، بلکه خلاقیت و تیم آنها را نیز افزایش می دهد. کار کردن.

بین دانش آموزان تفاوت قائل شوید

در حالی که دانش آموزان شما به احتمال زیاد هم سن و سال خواهند بود، بعید است که همه آنها در یک سطح باشند. بنابراین، مهم است که بین دانش‌آموزان تفاوت قائل شوید و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را ارائه دهید که اعضای ماهرتر کلاس را به چالش بکشد، اما افراد با استعداد کمتر همچنان بتوانند در آن شرکت کنند.

راهی برای اطمینان از اینکه همه اعضای کلاس به اندازه کافی به چالش کشیده می شوند، معرفی یک «فعالیت توسعه ای» برای دانش آموزان با استعدادتر است که ممکن است یک فعالیت را خیلی سریعتر از دانش آموزان دیگر به پایان برسانند. این شامل سوالات بیشتر در مورد موضوع یا یک تمرین نهایی دشوارتر است که تنها زمانی حل می شود که دانش آموز حداقل فعالیت اجباری را تکمیل کند.

علاوه بر این، برخی از سبک های یادگیری برای برخی از زبان آموزان نیز مناسب تر است. برخی از دانش آموزان ممکن است یادگیرنده بصری باشند و بنابراین ممکن است با تماشای یک ویدیو یا نقشه ذهنی بهتر یاد بگیرند، در حالی که دانش آموزان دیگر ممکن است یادگیرندگان خواندن/نوشتن باشند و بنابراین خواندن و یادداشت برداری را ساده ترین راه برای یادگیری می دانند.

بنابراین، مطمئن شوید که طیف وسیعی از فعالیت‌ها را شامل می‌شوید تا هر درس به سبک‌های مختلف یادگیری پاسخ دهد.

از مدل کلاس درس معکوس استفاده کنید

مدل کلاس درس معکوس تکنیکی است که ما واقعاً معلمان را به استفاده از آن تشویق می کنیم. با اجرای این روش، دانش‌آموزان خواندن یا تماشای فیلم‌ها را کامل می‌کنند تا محتوای یک موضوع را در خانه درک کنند و فعالیت‌هایی را که اغلب به عنوان تکلیف درسی تنظیم می‌شوند، در کلاس کامل کنند. این امر نه تنها منجر به افزایش تعامل دانش آموز و معلم با دانش آموز در مرکز درس می شود، بلکه باعث افزایش تعامل بین دانش آموزان می شود که تشویق می شوند تا فعالانه در طول کلاس همکاری کنند. مدل یادگیری معکوس همچنین به معلمان این امکان را می‌دهد تا به دانش‌آموزانی که در درک مفاهیم بیشتر تلاش می‌کنند، از آنجایی که فعالیت‌ها در زمان کلاس انجام می‌شوند، کمک کنند، بنابراین راحت‌تر می‌توان فهمید که کدام دانش‌آموز آن را درک کرده است و کدامیک نه.

تشویق به یادگیری مشارکتی

یادگیری مشارکتی زمانی است که دانش آموزان به صورت گروهی با هم کار می کنند تا وظیفه ای را که محول شده انجام دهند. یادگیری مشارکتی مهم است زیرا دانش آموزان برای دستیابی به نتیجه باید به یکدیگر تکیه کنند. همچنین باعث می شود دانش آموزان مهارت های کار گروهی را توسعه دهند که برای زندگی خارج از مدرسه نیز بسیار مفید است.

با همکاران ارتباط برقرار کنید

یک راه عالی که معلمان با تجربه کمتر می توانند دروس خود را بهبود بخشند این است که با همکاران باتجربه تر صحبت کنند تا در مورد شیوه های خوب و تکنیک های آموزشی جدید صحبت کنند که ممکن است در مورد آنها چیزی نشنیده باشید. یک معلم با تجربه تر همچنین می تواند منبع بسیار مهمی برای حمایت باشد و می تواند به شما در مورد مسائل مختلفی که ممکن است به عنوان یک معلم با آنها برخورد کنید، توصیه های خوبی به شما ارائه دهد، زیرا آنها قبلاً همان مسائل را تجربه کرده اند و موفق به غلبه بر آنها شده اند.

با والدین ارتباط برقرار کنید

همانطور که ارتباط با معلمان همکار بسیار مهم است، اطمینان از برقراری ارتباط با والدین دانش آموزان نیز مهم است. والدین نقشی کاملاً حیاتی در آموزش فرزندان خود ایفا می‌کنند زیرا می‌توانند دانش‌آموزان را در انجام تکالیف خود و تحصیل در خانه نظارت و اجرا کنند.

محیطی دلپذیر ایجاد کنید

در تدریس، شما با دانش آموزانی از طیف وسیعی از زمینه های مختلف اجتماعی-اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آشنا می شوید و به آنها آموزش می دهید. بسیار مهم است که فارغ از جنسیت یا پیشینه، همه دانش‌آموزان در کلاس احساس راحتی کنند و نظرشان را بیان کنند.

rich_text    
Drag to rearrange sections
Rich Text Content
rich_text    

Page Comments