شیرالات اهرمی بهتر است یا کلاسیک؟

Drag to rearrange sections
Rich Text Content

بسیاری از افراد هنگام خرید لوازم مختلف خانه، نیاز دارند تا اطلاعات کاملی درباره انواع شیرآلات بدست بیاورند. اشنایی با انواع شیر اهرمی و کلاسیک، مزایا و معایب هرکدام و البته ویژگی‌هایی که دارند، برای داشتن انتخابی مهم کاملا ضروری است. شاید بسیاری از افراد این سوال را هنگام بازسازی و یا خرید خانه مطرح کنند که «شیرآلات اهرمی بهتر است یا کلاسیک؟» این سوال را به کامل‌ترین شکل ممکن در این مطلب توضیح خواهیم داد.

شیرآلات اهرمی بخریم یا کلاسیک؟

حقیقتا انتخاب بین شیرآلات اهرمی و کلاسیک، هنگام آشنایی با مزایا و معایب هریک ممکن می‌شود. طوری که با هرکدام از این موارد به خوبی آشنا شوید و درعین حال به بودجه مالی هم توجه کافی داشته باشید. شیرآلات کلاسیک، همان شیرهایی هستند که در ساختار خود دارای دستگیره‌های پیچی هستند. چرخش این دستگیره‌ها که در طرفین محصول قرار دارد، سبب می‌شود که خرج آب و سرد کنترل شود. به طور معمول دستگیره مربوط آب سرد در شیر روشویی و شیر حمام با رنگ آبی و دستگیره مربوط به آب گرم با رنگ قرمز نشان داده می‌شوند. نیازی به توضیح نیست که برای کنترل شدت و دمای آب خروجی، باید در پیچاندن دستگیره‌های پیچی دقت کرد.

در سمت دیگر شیرآلات اهرمی قرار دارند. این دسته از شیرآلات را می‌توان نمونه‌ای جدیدتر نسبت به نمونه‌های کلاسیک دانست. همانطور که از نام آن‌ها برداشت می‌شود، در ساختار آن‌ها دستگیره اهرمی وجود دارد که به دنبال بالادادن آن، آب جریان پیدا می‌کند. برای تنظیم دمای آب، باید این اهرم را به سمت چپ و راست حرکت داد. در برخی موارد از این شیرآلات به عنوان شیرآلات کارتریجی نیز یاد می‌شود. چرا که در ساختار آن‌ها کارتریج یا همان دیسک بکار رفته است.

این درحالی است که در نمونه‌های کلاسیک، واشر استفاده شده است. تنوعی از کارتریج شیر‌های اهرمی را می‌توان در بازار یافت. به طور کلی هرچه این کارتریج‌ها دارای اندازه بالاتری باشند، آب با شدت و سرعت بیشتری خارج می‌شود. می‌توان گفت که شیرآلات اهرمی از نظر ساختار، گزینه پیچیده‌تری نسبت به نمونه‌های کلاسیک هستند. همچنین دارای ظاهر زیباتر و طول عمر بالاتری هستند.

شیرالات اهرمی آشپزخانه

یکی از پر مصرف ترین و مهم ترین وسایل آشپزخانه شیر ظرفشویی است.در خرید شیر اهرمی ظرفشویی باید به این موضوع توجه داشت که برای چه منظوری خریداری می شود و چه کاربردی باید داشته باشد.

انوان شیر ظرفشویی:

  1. شیر ظرفشویی اهرمی
  2. شیر ظرفشویی دومنظوره
  3. شیر ظرفشویی شاوری

 

 

مقایسه کلی بین شیرآلات اهرمی و کلاسیک

استفاده از شیرآلات اهرمی نسبت به مدل‌های کلاسیک کار ساده‌تری است. چرا که برای خروج آب از شیر، تنها کافی است که اهرم را به سمت بالا حرکت بدهید. آن هم با کمترین فشار ممکن! همچنین درصورت نیاز به آب سرد و گرم، تنها کافی است با کمترین نیرو، اهرم را به جهت‌های مختلف حرکت بدهید. اما درصورتی که قصد دارید از شیر مخلوط استفاده کنید، باید دستگیره‌های موجود را بارها بچرخانید. از این رو می‌توان ادعا کرد که با کار وقت گیری طرف هستید. از طرف دیگر مقدار آب زیادی هم هدر خواهد رفت. اما به منظور آشنایی بهتر شما با انواع شیرآلات اهرمی و کلاسیک، مزایا و معایب هریک را در ادامه خدمت شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

معایب و مزایای شیرالات اهرمی

اگر به دنبال گزینه‌ای برای مدیریت بهتر مصرف آب هستید، حتما روی شیرآلات اهرمی حساب کنید. این دسته از شیرآلات به طور کامل دربرابر نمونه‌های کلاسیک هستند. به طوری که به راحتی می‌توانید از هدررفتن آب جلوگیری کنید و فشار آب را با این دسته از شیرآلات اهرمی به بهترین شکل کنترل کنید. همچنین طراحی شیرآلات اهرمی نسبت به نمونه‌های کلاسیک بهتر است. شیرآلات اهرمی به شکل راحت‌تری نصب می‌شوند و فضای کمتری هم اشغال می‌کنند.

از این رو می‌توان برای ظرفشویی آشپزخانه به خوبی روی این دسته از محصولات حساب کرد. طوری که می‌توان به کمک این محصول، قسمت‌های مختلف سینک ظرفشویی را شست و شو داد. کمی پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم که این محصول بجای واشر، از کارتریج برخوردار هستند. بنابراین خیال شما از بابت دوام آن‌ها راحت است. همچنین به کمک این دسته از شیرآلات می‌توان به راحتی جریان آب را قطع کرد. اما علی رغم تمامی مزایایی که شیرآلات اهرمی دارند، دارای معایب خاص خود هم هستند. برای نمونه گاها دسته این شیرها خیلی سفت می‌شود. طوری که نمی‌توانید به راحتی آن‌ها را حرکت دهید. از طرف دیگر تنظیم سردی و گرمی آب با این شیرها، کار سختی است. طوری که مردم نمی‌پسندند.

معایب و مزایای شیرالات کلاسیک

اولین مزیتی که این دسته از شیرآلات دارند، قیمت مناسب آن‌هاست. البته قیمت این محصول وابسته به عواملی مانند محل تولید، برند سازنده و البته کیفیت قطعات بکاررفته بستگی دارد. اما بازهم می‌توان ادعا کرد که این دسته از شیرآلات نمونه‌هایی با قیمت مناسب‌تر نسبت به شیرآلات اهرمی هستند. همچنین برخی از افراد سنتی پسند، بدلیل اینکه این شیرها ظاهر قدیمی‌تری دارند، آن‌ها را بیشتر می‌پسندند. همچنین مردم بدلیل اینکه به استفاده از این شیر‌ها عادت کرده اند، احتمال دارد که آن‌ها را ترجیح دهند.

اما نباید از معایب این دسته از شیرالات موجود در بازار هم چشم پوشی کرد. حقیقتا بدلیل برخورداری شیرآلات کلاسیک از یک واشر، دوام آن‌ها نسبت به شیرآلات اهرمی کمتر است. البته که می‌توان به راحتی واشر و یا به بیان کلی تر، مغزی شیر کلاسیک را به راحتی تعمیر کرد. از طرف دیگر برای نصب این شیر‌ها کار شما نسبتا سخت‌تر است. همچنین میزان فضایی که این دسته از شیرآلات اشغال می‌کنند، نسبت به رقبای اهرمی بیشتر است. این را هم اضافه می‌کنیم که امکان کنترل شدت و فشار خروج آب، به کمک با این شیرآلات سخت‌تر است.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل به بررسی مزایا و معایب شیرالات اهرمی و کلاسیک پرداختیم. اشنایی با این مزایا و معایب، شما را با تصمیم گیری بهتر برای خرید این محصولات یاری می‌کند. البته که علاوه بر آشنایی با مزایا و معایب این محصولات، باید بودجه و سلیقه خود هم توجه کافی داشته باشید. تمام محصولات شیرالات کسری دارای ده سال گارانتی خدمات و تضمین کیفیت می باشند. بسیاری از افراد به دکوراسیون قدیمی و همچنین وسایل سنتی بیشتر علاقه‌مند هستند. به همین دلیل به سراغ نمونه‌های کلاسیک می‌روند. از طرف دیگر عده‌ای هم به دنبال نوسازی خانه خود هستند و وسایل جدیدتری را طلب می‌کنند. به همین دلیل به سراغ نمونه‌های اهرمی می‌روند. آیا شما هم تجربه استفاده از این محصولات را دارید؟ از تجربه خود در کامنت‌ها برای ما بگویید.امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.  

rich_text    
Drag to rearrange sections
Rich Text Content
rich_text    

Page Comments