بلیط هواپیما فرست کلاس را بهتر بشناسید

Drag to rearrange sections
Rich Text Content

بلیط هواپیما فرست کلاس

همانطور که می دانید صندلی های هواپیما در سه نوع کلاس پروازی چیده می شوند، که نسبت به خدماتی که به مسافر ارائه می دهند قیمت گذاری می شوند و از فرست کلاس گران ترین صندلی تا اکونومی ارزان ترین صندلی می باشند. در ادامه مطلب به اتفاق یکدیگر به طور کامل درباره بلیط هواپیما فرست کلاس، بهترین قسمت هواپیما، و امکانات آن آشنا می شویم.

به طور کلی هواپیما یکی از لوکس ترین وسیله های حمل و نقل سفری می باشد که تقریبا هزینه بیشتری نیز نسبت به بقیه دارد. اما به دلیل راحتی و سرعت بالا، افراد بسیاری هواپیما را انتخاب می کنند. البته برخی از مسیر ها نیز به غیر از هواپیما هیچ راه دیگری ندارند. صندلی های مسافران در این وسیله سفری لوکس به سه یا چهار بخش تقسیم می شود. و همان گونه که می دانید فرست کلاس بهترین قسمت آن با بهترین امکانات و خدمات می باشد. این بخش از هواپیما مسافران خاص خود را دارد و تقریبا فقط در هواپیماهای لوکس و بزرگ، و در پرواز هایی با مسافت های طولانی وجود دارد. برخی از افراد همیشه بهترین ها را می خواهند و طالب راحتی بیشتری هستند، برخی نیز به دلیل مسافت زیادی که در طول سفر قرار است طی کنند، و یا شاید بنا به دلایل گوناگون دیگر بلیط هواپیما خود را در بخش فرست کلاس رزرو می کنند.  

 

بلیط هواپیما فرست کلاس

 

فرست کلاس

همانطور که می دانید فرست کلاس بهترین بخش هر هواپیما می باشد، حال تصور کنید فرست کلاس، بهترین ایرلاین دنیا قطر ایرویز،  تا چه اندازه لوکس و رویایی خواهد بود. تفاوت فرست با دیگر بخش ها و مزیت های بسیار عالی آن از زمان ورود به فرودگاه قابل مشاده خواهد بود، چرا که مسافران این بخش پس از تحویل بلیط و بار وارد سالنی جداگانه و البته بسیار بهتر از سالن انتظار عمومی می شوند و بدون انتظار و از در ورودی جداگانه وارد هواپیما می شوند. معمولا در تمامی فرودگاه ها مسافران فرست در قسمت انتظار ویژه خود به راحتی می توانند استراحت کنند و از خوراکی های آماده در سالن استفاده کنند. حتی گاهی در برخی از فرودگاه های مشاهده خواهید کرد که  حمام و اتاق خواب های کوچک برای مسافران فراهم می باشد.

در داخل هواپیما نیز هر مسافر دارای یک صندلی بسیار راحت و بزرگ و در اکثر مواقع در یک کابین جداگانه می باشد. آرامش و سکوت این بخش مهم ترین ویژگی کلاس پروازی فرست می باشد. اما از ویژگی های خوب آن نیز می توان به سرویس پذیرایی بسیار خوب، منو انتخابی غذا، اجازه حمل دو ساک در کابین و بار بیشتر در قسمت چمدان ها، حق انتخاب بین چند فیلم و آهنگ، تماشا تلویزیون به صورت اختصاصی، صندلی تخت شو و ... اشاره کرد. در اکثر ایرلاین ها مسافر در هنگام خرید بلیط خود و قبل از سفر می تواند غذا انتخابی خود را انتخاب و سفارش دهد. در طول سفر نیز هر مسافر یک پک ویژه شامل هرچیزی که مسافر احتیاج داشته باشد حتی لباس راحت و دمپایی دریافت می کند.

 

فرست کلاس

 

فرست کلاس 5 ایرلاین برتر دنیا چگونه است؟

بیشترین فروش بلیط هواپیما در کلاس پروازی فرست مربوط به مسافت های طولانی و ایرلاین های اول جهان می باشد. 5 ایرلاین قطر ایرویز، سنگاپور ایرلاینز، آل نیپون ایرویز ژاپن، امارات، کاتای پاسیفیک ایرویز هنگ کنگ به تریتیب بهترین ایرلاین های دنیا در سال 2019 شناخته شده اند که با بخش فرست کلاس های آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

فرست کلاس قطر ایرویز

صندلی های فرست در قطر ایرویز در مدل ایرباس 380 دارای یک سوئیت جداگانه و خصوصی نمی باشند. اما همانند دیگر ایرلاین ها دارای صندلی های تخت شو و بسیار راحت می باشد. در قسمت فرست قطر ایرویز نگران صدا و به هم خوردن آرامش نباشید، چرا که تعداد صندلی ها در سالن بسیار کم بوده و هر فرد برای مشاهده فیلم یا موسیقی گوش کردن ، هدست جداگانه داشته و آرامش دیگران را به هم نخواهد زد. البته در برخی از هواپیماهای این ایرلاین در قسمت فرست هر نفر دارای یک کابین خصوصی می باشد. این ایرلاین برای غذاهایی که در بخش فرست سرو می شود از آشپز های درجه یک دنیا استفاده می کند. و مسافران می توانند هر غذایی که بخواهند را از غذاهای محلی عربی گرفته تا غذاهای بین المللی سفارش دهند. مهمانداران این بخش از اول تا پایان سفر به طور مرتب در حال خدمت رسانی به مسافران می باشند.

 

فرست کلاس قطر ایرویز

 

فرست کلاس سنگاپور ایرلاینز

سنگاپور ایرلاینز به غیر از این که سال هاست جز بهترین ایرلاین های جهان می باشد. چند سالی است دومین ایرلاین برتر جهان معرفی شده است، همچنین در سال 2019 توانست جایزه برترین فرست کلاس دنیا را کسب کند. بهترین فرست این ایرلاین مربوط به ایرباس a380 می  باشد. اتاقک های فرست هواپیما در حدود 4 متر فضا داشته و هر مسافر یک صندلی و یک تخت جداگانه دارد و از دیگر امکانات معمول بخش فرست در بهترین حالت برخوردار می شود.   

 

سنگاپور ایرلاینز فرست ایرلاینز

 

فرست کلاس آل نیپون ایرویز ژاپن

این ایرلاین ژاپنی فعالیت خود را از سال 1952 میلادی آغاز کرده است و در حال حاضر یکی از برترین های جهانی شناخته می شود. شاید قسمت فرست کلاس آل نیپون ایرویز بسیار لوکس و خاص نباشد.اما به عنوان سومین ایرلاین برتر دنیا، خدماتی بسیار خوب و مناسب به مسافران ارائه می دهد. هواپیماهای این ایرلاین دارای دو نوع فرست می باشند. در برخی مسافران دارای یک کابین کوچک شخصی می باشند که با دیوارک های کوچک از دیگر مسافران جدا می شود. و در برخی از هواپیماهای قدیمی تر مسافر دارای یک کابین شخصی مجزا نمی باشد، صندلی تنها به وسیله یک دیوار نصفه از صندلی بغل جدا می شود. اما در هر دو مسافر یک پک ویژه شامل لباس راحت، کرم، مسواک، خمیر دندان، چشم بند، لوسیون، پک بهداشتی، بروشور، هندزفری، دستمال مرطوب دریافت می کند و می تواند از منو انتخابی غذا مورد نظر را سفارش دهد.

 

فرست کلاس آل نیپون ژاپن

 

فرست کلاس هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات به غیر از کیفیتی که در ارائه خدمات دارد، یکی از لوکس ترین ایرلاین های جهان می باشد؛ که بیشترین تعداد هواپیمای ایرباس A380 را در ناوگان هوایی خود دارد. این ایرلاین در زمان سفارش این هواپیما به شرکت ایرباس برای قسمت فرست خود سفارش سوئیت های کوچک و بسیار لوکس را داده و در حال حاضر پیشرفته ترین کابین فرست کلاس را دارا می باشد. می توان گفت بخش فرست این ایرلاین تقریبا شبیه به یک هتل 5 ستاره بسیار لوکس اروپایی می باشد. مهمانداران این بخش همگی اموزش دیده و از اول تا پایان سفر به طور کامل در خدمت مسافران می باشند. همچنین مسافران می توانند قبل از سفر غذا  و نوشیدنی های خود را سفارش دهند تا در طول پرواز برایشان سرو شود.

 

فرست کلاس هواپیمایی امارات

 

کاتای پاسیفیک ایرویز هنگ کنگ

کاتای پاسیفیک ایرویز نام ایرلاینی متعلق به هنگ کنگ می باشد که از سال 1946 در حال فعالیت می باشد. و در سال 2011 به عنوان سومین شرکت هواپیمایی در دنیا البته در زمینه سرمایه شناخته شده است. این ایرلاین فعال با داشتن 6 نوع بوئینگ و 4 نوع ایرباس در ناوگان هوایی خود به 50 مقصد در 5 قاره جهان پرواز دارد. پرواز های این ایرلاین به طور کلی در 4 کلاس پروازی در سطح کیفیت بسیار بالا ارائه می شوند، که بخش بیزیس و فرست کلاس آن بسیار پرطرفدار می باشد. در هر دو کلاس پروازی بیزیس و فرست این ایرلاین مسافران دارای صندلی بسیار راحت با منو انتخابی غذا و پک ویژه مسافر می باشند. تنها تفاوت قسمت بیزیس و فرست در کابین های جداگانه فرست و حق داشتن بار بیشتر مسافران فرست نسبت به بیزینس می باشد.

 

کاتای پسیفیک ایرویز هنگ کنگ

 

چند دلیل که می گویند چرا شما باید حداقل یک بار با فرست کلاس سفر کنید.

استرس کمتر!

همانطور که در بالا هم گفتیم به محض ورود، مسافر این بخش، وارد قسمتی ویژه و جداگانه می شود که تعداد افراد در آن جا بسیار کمتر می باشد و مسافر به راحتی می تواند چمدان را تحویل داده و کارهای بلیط خود را انجام دهد و با آرامش وارد هواپیما شود. همچنین در هواپیما نیز در جایی بسیار راحت تر و البته کم تکان تر قرار خواهد گرفت.  حتی می تواند خیالتان راحت باشد که در صورت بروز سانحه ای در هواپیما تعداد مسافران این بخش کم بوده و یک در جداگانه دارند تا به سرعت از هواپیما خارج شوند.

غذا و نوشیدنی!

خوب، هیچ گاه نخواهید شنید که کسی بگوید: من تصمیم گرفتم با فرست کلاس پرواز کنم چون غذا و نوشیدنی ام را از بین بهترین ها انتخاب می کنم" اما آیا واقعا این فوق العاده نیست؟ خیلی از افراد از غذاهای هواپیما خوششان نمی آید چرا که ساده و معمولا  تنها دو نوع می باشند. اما مسافران در بخش فرست حق انتخاب غذا از منو را دارند. حتی می توانند از قبل غذای خود را نیز سفارش دهند. تمامی غذاهای این بخش نیز توسط سرآشپز ها و قبل از پرواز اماده می شود. در طول پرواز نیز نوشیدنی و خوراکی های دیگری در دسترس مسافر می باشد.

 

غذا و نوشیدنی بخش فرست هواپیما

 

فرصت کار دارید!

این بستگی به دلایل شما برای سفر دارد اما داشتن فرصت کار در شرایطی مناسب برای مسافرانی که در حال سفر کاری می باشند یا در آن زمان مجبور به انجام کاری هستند بسیار مناسب و ارزشمند می باشد. گاهی مسافران در حدود 10 ساعت در یک پرواز می باشند و امکان دارد بسیار دیر شود تا صبر کنند پس از فرود به کارهای خود رسیدگی کنند. پس موقعیت و شرایط انجام کار در هواپیما یک امر بسیار مهم برای مسافران می باشد. حتی می تواند دلیل انتخاب بلیط فرست کلاس برای برخی از افراد باشد.

در دسترس داشتن اینترنت!

در دنیای امروز اینترنت بخش بسیار مهمی از زندگی افراد می باشد و تقریباً می توان گفت بدون آن خیلی از تفریحات و کارها انجام نمی شوند. در دسترس بودن اینترنت در قسمت فرست یکی از ویژگی های محبوب این کلاس پروازی می باشد. هم برای مسافران لذت بخش است که از اینترنت استفاده کنند هم در زمان کار کردن مسافر بسیار کمکی و مهم می باشد. 

تنها مقصد هدفتان نباشد!

در یک پرواز دو ساعته تفاوت زیادی ایجاد نمی شود که در چه صندلی بنشینید و چه بخورید و یا چه امکاناتی داشته باشید. اما در پرواز های طولانی که تقریبا یک نصفه روز در هواپیما می باشید. آرامش، جای خواب، غذا و خوراکی مناست، صندلی راحت و .. بسیار مهم می باشند و تقریبا می توانند در خسته نشدن مسافر کمک شایانی کند. به جای این که بر روی صندلی با جای پای محدود در کنار افراد بسیاری ساعت ها پرواز را تحمل کنید می توانید در کابینی خصوصی با فضای جابه جایی مناسب استراحت و تفریح کنید تا به مقصد برسید. در نظر سنجی انجام شده از مسافران این مهم ترین دلیل انتخاب بلیط فرست کلاس می باشد.

 

آرامش در بخش فرست هواپیما

 

همانطور که می دانید بهترین هواپیما مسافربری هم اکنون ساخته شرکت ایرباس می باشد که بدون شک بهترین فرست کلاس ساخته شده نیز متعلق به هواپیماهای ساخت این شرکت می باشد. حتی گاهی شرکت ایرباس سفارش های ویژه تری برای طراحی بخش فرست دریافت می نماید.

منبع:بلیط هواپیما فرست کلاس

rich_text    
Drag to rearrange sections
Rich Text Content
rich_text    

Page Comments