بازکردن لوله فاضلاب با اسید

Drag to rearrange sections
Rich Text Content

باز کردن لوله فاضلاب با اسید یکی از راه های رفع انسداد لوله های آشپزخانه و حمام و ... است. با توجه به قدرت اسید، استفاده از آن یک روش مؤثر شناخته شده است، اما به یاد داشته باشید که می توان خطرات انجام این کار را نیز در نظر گرفت. در ابتدای مقاله پیشنهاد می کنیم از روش های مطمئن استفاده کنید، زیرا ممکن است با استفاده از این روش مشکلاتی به وجود بیاید.

 

لوله فاضلاب چگونه با اسید باز می شود؟

ریختن اسید در لوله را می توان یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای رفع گرفتگی لوله دانست. اسیدهای موجود در بازار قدرت حل کنندگی متفاوتی دارند، بنابراین در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. لوله بازکنی با اسید کار سختی نیست و در مقایسه با سایر روش ها سریع تر به نتیجه می رسد. نتایج سریع افراد زیادی را به استفاده از اسید متقاعد می کند، اما باید توجه داشت که اسید می تواند باعث آسیب به لوله شود، برای مثال یکی از این آسیب ها باز شدن اتصالات لوله است.

 

چه نوع گرفتگی با ریختن اسید در لوله باز می شود؟

گرفتگی لوله های فاضلاب می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. این گرفتگی در هر قسمت از ورودی فاضلاب متفاوت است. باقی مانده غذا و چربی در آشپزخانه می تواند سبب گرفتگی شود. سنگ، خاک و برخی اشغال ها موجب مسدود شدن چاه های کف شور می شوند.

مو، صابون و حتی برخی از اقلام پلاستیکی در حمام می توانند لوله فاضلاب را مسدود کنند. برای باز کردن هر یک از این بخش ها باید از روش خاصی استفاده شود. لوله بازکنی با اسید برای همه موارد مناسب نیست.

 

خطرات لوله بازکنی با اسید

اسیدها خورنده هستند، اما این تنها مشکل استفاده از اسید برای باز کردن لوله ها نیست. جالب است بدانید اسیدها به شدت قابل اشتعال هستند و حتی می توانند باعث انفجار شوند! از سوی دیگر اسیدها گازهای سمی کلر، متان و هیدروژن تولید می کنند و باعث مسمومیت، کوری و حتی مرگ انسان می شوند. سوختگی ناشی از اسید روی پوست انسان بسیار عمیق و خطرناک است. در نهایت، یکی دیگر از خطرات مربوط به اسید، خاصیت خورندگی آن است. بسیاری از لوله های فاضلاب از پلاستیک ساخته شده اند که ممکن است در اثر اسید ذوب شده و نشت کند. این مشکل در اتصالات لوله ها تشدید می شود.

 

نکات مهم در مورد بازکردن لوله با اسید

پیشنهاد می شود بلافاصله پس از ریختن اسید در چاه، هواکش را روشن کرده، پنجره  ها را باز کنید و چند ساعت از محل دور باشید.

نکته بعدی محل نگهداری اسید است که باید در مکانی امن و دور از دسترس کودکان باشد.

به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد اسید می تواند به لوله های فاضلاب شما آسیب جدی وارد کند و باعث نشتی شود.

سعی کنید از اسیدی با ترکیب شناخته شده استفاده کنید.

طبق دستورالعمل استفاده که روی بطری محلول نوشته شده عمل کنید.

قبل از استفاده حتما اسیدها را با آب رقیق کنید.

هنگام ریختن اسید در فاضلاب از ماسک، دستکش و لباس استفاده کنید.

اگر اسید با بدن شما تماس پیدا کرد، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

انسدادهای ناشی از مواد جامد را نمی توان با اسید برطرف کرد.

rich_text    
Drag to rearrange sections
Rich Text Content
rich_text    

Page Comments